YOU NEED ALL THE FRIENDS

Jag tappade mitt körkort och mitt visakort samt mitt hjärta på Patricia i söndags. Efter det har jag varit frustrerad, gjort en intervju och sovit dåligt. Det hör ihop. Jag orkar inte läsa tidningen eller träffa folk. Jag skriver om integration/assimilation/antirasism. Jag kommer fram till Saker men kan inte skriva. Sofie har tvingat mig till en sovtid.      

COURAGE MY LOVE IT MAKES ME BOLDER

Kära Bullen!
Jag har inlett en ny relation. Han låser in mig i Slottet men binder mig för löst och piskar mig för hårt men lämnar mig för älgarna ibland, och hur fan känns det att bli lämnad för älgar när mina stora livskriser rullar in på löpande band. Annars är Luther den perfekta björnen, den perfekta mannen och viskar Plikt Prestation och Karriär över glidmedelstuberna. Vi har en god kommunikation; rak och brutal. Men han låter mig inte knulla honom. Tror du att det är mig det är fel på eller påminner jag för mycket om älgarna? Eller gör jag det inte?
/ KUNGSBÖGEN

DON'T DO WHAT THOSE OTHER REBELS DO; JUST WALK LIKE A MAN, LIKE I KNOW YOU CAN

Carol Shaw - Jimmy Boy

Vi refererar till våra vänner och bekanta och personer vi vurmar för eller vill åt i karriärssyfte och vi propagerar för varandra och hänvisar till texter vi skrivit, hem vi har att erbjuda. Samtidigt läser vi om informella rekryteringars snedställande karaktär och skakar på huvudet och jag är inte bättre jag men skrivet i akademisk text är det lättare att komma undan. Låtsas som ingenting. Jag har inga ord kvar, min kropp faller i sär.

I'M BRUTAL HONEST AND AFRAID OCH YOU

Jag har bara lite lite lite lite lite lite lite svårt att komma mig för att gå till badrummet, borsta tänderna och lägga mig ner i sängen. Jag är inte särskilt rädd (nej) för att inte kunna somna. Jag kan självklart gråta i rum där bara jag befinner mig. Självklart. Jag mår fantastiskt bra. Vidare, det finns så mycket vidare. Jag vill bara ha skvaller och mer av allt. Hårdhänthet slagsmål smärta. Och Justin Timberlake.

Ibland när jag ser dig vill jag bara binda ihop dig och ta med dig hem.



THERE'S TOO MUCH LOVE TO GO AROUND THESE DAYS

Det här är problemet med att vilja ha allt på en gång, att vara genomsynlig, att inte ha några begränsningar.

It's safer not to look around / I can't hide my feelings from you now /
There's too much love to go around these days         

CALLING ALL

Jag vill reproducera minnena av igår som på sina sätt var en fantastisk kväll trots förkylning och liknande gråskalor. Och fyllan (Men rebecca dricker du du skulle ju vara nykter / men Johanna herregud jag dricker väl inte / vad är det där då / nej det är bara lite öl/vin/whiskey fram till på småtimmarna läs till exempel fem minuter innan du ska åka hem) som jag lägger märke till först när jag vaknar med ömma knäskålar och magetill sms på sms och kommer ihåg att du kan ha skickat någonting som initierade den här konversationen.

Och så tänker vi på den här My Favoritelåten (Party Crashers) och ser den tydliga parallellen till den egna positionen när
  • de du kommit till en fest som du inte vet om du är bjuden till, med är de enda som dansar men dansar av hela hjärtat till bögdiscot och tjuter av vällust och smiskar varandra med piskan som vid festens början hängde på väggen (en tradition som åtminstone piskans ägare initierat)
  • och du är sjuk och har kanske berättat det för alla som först frågar om inte polyartikeln är ett problem när du ska ragga, men kan inte undvika att gå hem förrän sist (det roligaste händer alltid mellan tio i två och tjugo över, det är ett välkänt faktum)
  • och du diskuterar kukar i plast visavi kött på balkongen och delar färg och form och namn på era respektive, dock inga plastfittor (känner någon någon som någon gång har sett en, rört en?)
  • när klockan sedan närmar sig mer än för mycket och du vet inte riktigt var tunnelbanan ligger eller om du kommer kräkas om du springer till den efter allt vin/whiskey/öl/läppglans så läser du en bok på vägen hem. precis som förra gången kanske du inte kommer ihåg någonting men det är tur att du inte är den som har respekt för böcker utan skriver anteckningar och stryker under. tur bara att du inte kunde logga in på qruiser från din mobil.

CALL ME HO

Jag tänker i princip bara på teorier om performativitet, ickeautencitet, identifikation, strategisk essentialism och framför allt sexradikalism och slampighet som strategi och val
jag sätter relationer i ett kontinuum mellan fysisk närhet till avstånd och jag delar inte upp relationerna därigenom och gillar inte att sätta punkt (men gärna / eller () ) men tar ibland till pragmatismen och lägger till bokstäver i min ickeautentiska identifikation och spelar skivor som jag inte gillar så mycket, hävdar saker med hänvisning till representation av kategorier jag inte tror på finns per se (dock per strukturell makt och som poststrukturalist ser jag effekten av den påstådda kategorierna) ibland kallar jag andra personer saker och Butler inom mig gråter blod (annars är det den inre Luther som brukar göra sådant) men är noga med att inte köna personer, själv blir kallad tjej eller något liknande men gärna hora.

ALL I WANTED WAS TO BE YOUR HOUSEWIFE

Jag skvallersamtalar med en ny skvallerkamrat. Diskussionen går ut på hur en etablerar skvallerrelationer som känns bekväma för båda. Jämför detta med sexuella relation som känns bekväma för båda. Jag tror att skvaller är lättare att förhålla sig till idag. Sålänge alla parter delar med sig och lovar evig tystnad. Tystnad är en paradox i en skvallerrelation. Det är alla parter medvetna om och förhåller sig på ett lojalt och genomtänkt sätt.

I'VE ALWAYS WANNA PUNCH PEOPLE WEARING VON DUTCH

Fannypack, Adult och jag går till Rågsved och jag förtränger att jag inte sovit på natten; att jag spasmat och letat nässpray över hela rummet, att jag vred mig och kom fram till Måsten, Dagsverken, vad jag ska ta itu med idag eller snarast men glömde varför (så viktigt kan det väl inte vara?). Jag tänker vänta till jag kommer ihåg anledningen. Annars kanske Sof vet. Sof, mitt minne, mina tårkanaler och mitt veka hjärtas nemesis.
 
Jag kommer till skolan efter en pensionärsbuss och Inte samma lika (Åsa Andersson Stockholm/Stehag: Symposium, 2003)- veckans hjärtebok. Kommer två timmar för tidigt och i ottan och jag tänker med Luther i hjärtat att det var kanske tur att jag kanske kommer få något gjort. Att jag sedan inte sovit och att jag även mått illa sedan i fredags natt, det glömmer Luther så lätt. Martin Luther you're an angel (I love you).


LIAR LIAR

Min mamma ringer mig och säger Jag har visat artikeln för alla på jobbet nu! Du är jättefin!

POSTIRONIC FILMMAKERS UNITE

Den postironiska filmen handlar om 30 poäng per termin, aktivismarrangemang, relationer och en huvudrollsinnehavare som är konstant sjuk och som somnar på tunnelbanan eller pendeltåget. Idag på väg från den ena föreläsningen till den andra, med en bok som huvudstöd.

Släng även in en sjuka som huvudrollsinnehavaren (läs:protagonisten) drabbats av, plötsligt. Hen ligger i sin säng och gnyr och läser postkoloniala teorier och kräks ibland och äter pepparkakor, dricker cola och äter lakrids för att det ska tydligen hjälpa. Det gjorde det och nu är protagonisten (läs: bögen) sjuk på nytt sätt. Kan tänkas för att hen provocerade sjukdomen och tog sig ut till dansklubb.

TIRED SOAKED AND SINNED

Det finns en idé om att fråga hur personer mår. Och en tradition av att svara Bra tack. När en börjar svara någonting annat blir det problematiskt, och av någon anledning händer det alltid mig när diverse statuspersoner (läs äldre butch som jag har haft som lärare) frågar. ÄRLIGHETEN JAG VILL DIG INGET VÄL KOM INTE HIT IGEN!
En annan person ringde mig och någonstans i samtalet frågar hen Hur är det med dig förresten? Varpå jag svarar Jo tack bra, bara trött. Observera att jag svarar rätt. Personen skrattar och jag frågar varför och hen påpekar ironin i att ingen i den eventuellt delade kontexten svarar Dåligt, utan bara säger bra med olika röster. I'm so busted

och herregud jag hittade tre tomater i frysen igår. Jag lade in dem där själv, är min slutsats.

THE PROBLEM WITH PUBLIC PLACES

The question of: Public display of affection; attraction; emotion.

Det kan vara svårt, det kan kännas som om att hamna i en tvåsamhetsläsning och jag har försökt att gå i så stora konstellationer som möjligt, variera objekt för affection/attraction/emotion, men ibland finns det ju liksom bara en person som är där, och om en tror på publikt (ickeheterosexuellt/normativt)sex eller uppvisande av ickenormativa relationer, som subversiv akt så blir det svårt att inte utföra någon form av offentlig display, låt säga genom att hålla händer. Och jag ÄR faktiskt fysisk med de flesta relationer, hur de än är arrangerade. Det är som balansgången mellan icke/antiessentialism och strategisk essentialism. Och rent tidsmässigt, vad händer om vi inte kan föra någon del av våra sexuella/emotionella relationer på offentlig plats? Fast det kanske är krasst att tänka på Tid?

POSTCOLONIALIST THEORIES MAKES ME WET

Efter två helvetesdelkurser satt jag på introföreläsningen till Mångfaldens Sverige och hade ångest i hela kroppen, det är fortfarande ingen som vet riktigt om det handlar om de påbjudna vita månaderna, åren, eller om det handlar om tidsbrist och proteindito eller vad som, men kontentan är att jag sitter där längst ner och räcker upp handen och Fataneh börjar och jag älskar henne, den postkoloniala feministen och jag börjar gråta. Inte efteråt, utan under tiden, inte en gång: två. För att jag blev så sjukt glad och rörd när hon börjar prata om 1. Franz Fanon 2. Vikten av kritiska vithetsstudier, manlighetsstudier, heterosexualitetsstudier. I love you!

EASY/V DOESNT COME FOR FREE SHE'S A REAL LADY

Den galna helgen berstår av stora mängder öl, dans, dålig mat och spice girls (jag kan fortfarande hela Wannabe och jag är stolt som få) jag har funnit mig ett bsb-halsband och det sista var att vi hamnade på BULLWINKLES av alla ställen. När alla utom jag och Lisa gått blev jag uppraggad av en heteroman som mumlade på engelska om att jag var het och något annat, jag ifrågasatte det hela "look at me, what do you meen?", presenterade mig som sebastian och poängterade att jag var bög (You know I'm a gay man?") och han sa det är ok och min flickvän är på toaletten jag har fyra till där hemma. han sa "thats fine with me" och en halvtimme senare bjuder han hem mig och lisa till sig, han wants to see us.

MAMA SAYS BITCH COME OVER HERE / IF YOU'RE SO TOUGH YOU'LL HAVE NO FEAR

 
Joh tipsar om att SLUTA STUDERA; att freestyla och referera till annat, önskvärt. Hen refererar till OBS-tentan och jag vet hur pinsamt det kommer att bli när den tas ut för att rättas separat, hur Dålig den kommer att vara men jag orkar inte skriva mer jag somnar snart jag fryser ihjäl och kliar sönder mina ben. Jag önskar tv-spel, choklad, slottshäng, äpplevodkadrinkar och fint folk.

We don't need no baseball bats / We don't need no silver ghats
But we're gonna fight tonight / [...] Watching you flex your pride
But you know if they all jump in / Big brother's got your skin
[...] But mama says baby go get that bat / And come back down and beat some ass